Wycieczka klasy 3a i 3c „Szlakiem wielkopolskich podróżników”

W ostatnią środę roku szkolnego, w końcu pogoda się poprawiła, wyszło upragnione słoneczko, więc uczniowie klasy 3a i 3c wybrali się na wycieczkę. Jak na prawdziwych podróżników przystało, wyprawa była dłuuuuuuuga. Wyjechaliśmy rano, a wróciliśmy późnym popołudniem.
 Najpierw udaliśmy się do Kórnika, gdzie pani przewodnik ciekawie opowiadała o dawnych właścicielach zamku, a my podziwialiśmy piękne sale i znajdujące się w nich dzieła sztuki. Tam mogliśmy też sobie odpocząć i trochę się posilić.
Kiedy już nabraliśmy trochę sił, ruszyliśmy w dalszą drogę- do Rogalina. Tym razem z zewnątrz mogliśmy podziwiać pałac w Rogalinie i park z labiryntem. Tutaj jednak naszym głównym celem było przypomnienie „Legendy o Lechu, Czechu i Rusie” oraz zobaczenie rogalińskich dębów noszących nazwy bohaterów tej legendy, które są pomnikami przyrody.
Po spacerze w parku znów ruszyliśmy w drogę do Puszczykowa. Duże wrażenie zrobiło na nas Muzeum Arkadego Fiedlera. Tu, w ciekawy sposób poznaliśmy życie i twórczość podróżnika oraz zobaczyliśmy wiele eksponatów przywiezionych z różnych stron świata. Byliśmy też w Piramidzie, która ma dużo cech wspólnych z Piramidą Cheopsa, ale jest dokładnie 23 razy mniejsza. Obok willi znajdują się liczne posągi i Brama Słońca. Najciekawszym eksponatem jest replika statku Santa Maria Krzysztofa Kolumba, który uczestniczył w pierwszej wyprawie do Ameryki. A najlepsze było to, że mogliśmy wejść na statek i poczuć się jak sam Krzysztof Kolumb 😉. W tym wspaniałym miejscu było dużo czasu na zwiedzanie, zabawę i posiłek.
Chociaż wycieczka trwała prawie cały dzień, to wróciliśmy szczęśliwi, pełni wrażeń i z plecakami wypchanymi pamiątkami, które na pewno będą nam przypominać ten wspaniały wyjazd.