Nietypowe święta Dyniowy Świat

Podczas zajęć uczniowie poznali budowę i cykl życia dyni. Wiedzieli, z jakich części składa się dynia – potrafili wskazać skórkę, miąższ, pestki oraz łodygę zarówno na prawdziwym okazie, jak i na ilustracji. Utrwalili wiadomości o tym, co jest potrzebne roślinie do wzrostu: ziemia, woda i słońce.

W trakcie zajęć wykonywali różnorodne zadania rozwijające percepcję wzrokową – dopasowywali identyczne dynie, wyszukiwali różnice między obrazkami i kolorowali dynie według wzoru. Rozwijali umiejętności matematyczne, licząc pestki i określając, czy liczba jest parzysta czy nieparzysta. Wykonywali proste działania matematyczne oraz segregowali dynie do odpowiednich koszyków.

Podczas zabawy „Labirynt z dynią” ćwiczyli koncentrację uwagi, spostrzegawczość oraz orientację przestrzenną. W części plastycznej rozwijali kreatywność, kolorowali obrazek dyni, przygotowali „dynię w słoiku”, a także tworzyli projekty przestrzenne: kompozycję kwiatową i wesołą dynię.

Zajęcia przebiegły w radosnej atmosferze, a uczniowie z zaangażowaniem uczestniczyli w proponowanych aktywnościach. Dzięki zajęciom utrwalili wiedzę o dyni, rozwijali umiejętności poznawcze, matematyczne i manualne.

Weronika Klewenhagen