PROJEKT OUTDOOROWE STARTY 2025

Z wielką radością informujemy, że w dniach od 2 do 5 września w naszej szkole odbył się wyjątkowy projekt "Outdoorowe Starty". Inicjatywa ta, skierowana do wszystkich uczniów i nauczycieli, miała na celu nie tylko integrację i powrót do szkolnej rzeczywistości w atmosferze zabawy i współpracy po letniej przerwie, ale też była dobrą okazją do realizacji programu wychowawczo- profilaktycznego szkoły oraz profilaktyki zdrowotnej.
Przez cztery dni społeczność szkolna miała okazję uczestniczyć w różnorodnych aktywnościach, które łączyły naukę z kreatywnością i ruchem na świeżym powietrzu. Jednym z głównych zadań było stworzenie wakacyjnego kolażu, który stał się prawdziwą mozaiką letnich wspomnień. Uczniowie, dzieląc się zdjęciami, biletami i pamiątkami, wspólnie tworzyli dzieła, które opowiadały o ich przygodach i odkryciach z wakacji.
Innym wyzwaniem było wykonanie rozet klasowych. Uczniowie, wykorzystując różne materiały tworzyli piękne, symetryczne wzory, które wymagały precyzji i cierpliwości. To zadanie rozwijało nie tylko zdolności manualne, ale również uczyło współpracy w grupie, ponieważ uczniowie wymieniali się pomysłami i wspierali nawzajem. Dzięki tej grupowej współpracy stworzone prace stały się unikalnym symbolem każdej klasy, odzwierciedlającym jej charakter, mocne strony i wartości, które uczniowie uznali za najważniejsze.
Nie zabrakło również akcentu historycznego i symbolicznego. W ramach tworzenia herbu klasy powstały herby pełne symboli, kolorów i haseł, które odzwierciedlały kluczowe dla uczniów cechy. Mogły to być np. otwarte książki symbolizujące chęć zdobywania wiedzy, czy rycerz symbolizujący siłę, odwagę i wspólne pokonywanie trudności. Uczniowie rozwijali umiejętności negocjacji i współpracy.
Realizacja zadań w ramach projektu stworzyła uczniom okazję do kształtowania kluczowych kompetencji społeczno-emocjonalnych. Uczniowie ćwiczyli umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych, rozwiązywania problemów oraz konstruktywnego wyrażania i regulowania emocji. Szczególną wartość stanowiło rozwijanie postaw zgodnych z normami społecznymi i reagowania w sposób akceptowany społecznie.
Serdecznie dziękujemy wszystkim nauczycielom realizującym projekt outdoorowy za zaangażowanie, pomysłowość i otwartość na nowe formy pracy. Taka współpraca sprawiła, że zaplanowane działania były wartościowe i inspirujące dla uczniów.
Szczególne słowa wdzięczności kierujemy do rodziców oraz uczniów za rzetelne i przemyślane wypełnienie ankiet ewaluacyjnych, które stały się cennym źródłem informacji zwrotnych. Dzięki nim możemy jeszcze lepiej planować kolejne przedsięwzięcia.
Dziękujemy również Dyrekcji szkoły za wsparcie organizacyjne, przychylność wobec naszych pomysłów oraz stworzenie warunków do realizacji projektu. Dzięki temu mogliśmy w pełni wykorzystać potencjał edukacji outdoorowej.
Z radością podkreślamy, że zamierzony cel projektu został osiągnięty – uczniowie mieli okazję do integracji i łagodnego przejścia z wakacyjnego wypoczynku w rytm nauki szkolnej.
"Outdoorowe Starty" to dowód na to, że powrót do szkoły nie musi być nudny i formalny. Projekt pokazał, jak ważna jest integracja oraz budowanie i wzmacnianie pozytywnych relacji między uczniami i uczniami a nauczycielami. Dzięki wspólnym, kreatywnym działaniom wszyscy mogli poczuć się częścią jednej, wielkiej społeczności. To był naprawdę udany start!

Koordynatorzy projektu
Monika Hoffmann, Paulina Klak, Wiktoria Szwanka-Kowalska



Kliknij w zdjęcie aby przejść do galerii