„Wielcy polscy matematycy znani i nieznani” to książka, która podpowiada, jak uczyć w sposób nieszablonowy, by zaciekawić uczniów matematyką i pozwolić im na poszukiwanie własnych rozwiązań.
Temat naszych zajęć już skłaniał uczniów do pewnej refleksji : “Czy matematyka może być piękna?”
Celem lekcji było pokazanie uczniom innego oblicza matematyki – dalekie od twierdzeń i definicji. Podczas zajęć uczniowie rozwijali kreatywność, umiejętność krytycznego i logicznego myślenia oraz rozumowania. Zajęcia miały również rozbudzić ciekawość poznawczą uczniów. Efektem pracy było stworzenie własnego fraktala, jakim jest Trójkąt Sierpińskiego.
Fraktale wyszły cudownie, a to oznacza, że matematyka może być piękna.
Natalia Baer – Grzeszkowiak i klasa 6c
#mFundacja #mBank #mSilnia #mjakmatematyka
