Terapia i edukacja z psem

Drzwi naszej szkoły są zawsze otwarte dla gości. Jest mam bardzo miło, że wychowawcy i uczniowie innych szkół chętnie odwiedzają nasze mury. Wspólne integracyjne zdjęcia, uśmiechy uczniów i zainteresowanie opiekunów świadczą o tym , że warto przyjechać nawet z innej miejscowości. Tym razem gościliśmy na zajęciach w ramach terapii i edukacji z psem klasę II ze Szkoły Podstawowej w Kobylnicy. Gości przywitali uczniowie VII klasy specjalnej i współpracującą z nimi suczka labradorka Honda, która już tylko gościnnie i w wyjątkowych sytuacjach pojawia się na zajęciach. Podczas naszego spotkania staraliśmy się przeanalizować różne zachowania psów i ludzi w konkretnych sytuacjach . Interpretowaliśmy sygnały otrzymywane od psów. Analizowaliśmy różne sposoby i możliwości komunikowania się z psami i radzenia sobie w problematycznych sytuacjach. Modelowaliśmy zachowania, wdrażaliśmy procedury. Poznaliśmy sygnały świadczące o dyskomforcie psów zwracając uwagę na to jak je czytać i interpretować . Dzieci dowiedziały się, że zwierzęta wysyłają nam szereg sygnałów, które świadczą o odczuwanym dyskomforcie i chęci zakończenia konkretnych interakcji. Sygnały te zostały przedstawione graficznie w postaci drabiny agresji. Wychwycenie początkowych komunikatów może zapobiec niepożądanym i nieprzewidywalnym sytuacjom. Uczniowie zrozumieli jak ważna jest umiejętność zrozumienia już tych początkowych sygnałów , znajdujących się na dole drabiny i zaniechanie działań, które mogą wywołać u psa stres czy dyskomfort. Budując drabinę agresji próbowaliśmy analizować informacje, jakie przekazuje nam pies poprzez swoją postawę i zachowanie. Podczas naszego spotkania wyjaśniliśmy sobie także istotę dobrostanu zwierząt nawiązując do 5 wolności. Zwróciliśmy uwagę na prawa zwierząt, które regulowane są przez akty prawne np. Ustawę o ochronie zwierząt. Mimo wielu pytań i odpowiedzi niestety tematu nie wyczerpaliśmy, więc może będzie to okazja do ponownego spotkania 😉
Skip to content