W marcu w bibliotece szkolnej rozpoczęły się działania na rzecz promowania poezji wśród dzieci i młodzieży. Wspólne czytanie wierszy od najmłodszych lat uświadamia dziecku to, że słowa to dźwięki ułożone w odpowiedni sposób potrafią stworzyć melodię, a ich właściwy dobór skutkuje powstaniem rymów. Czytanie kształtuje dziecięcą koncentrację i pamięć.
Pod koniec marca przez trzy dni nauczyciele bibliotekarze prowadzili warsztaty literacko-artystyczne, na których dzieci poznawały wiersze na temat świąt tj. „Tańczące jajka”, „Kolorowe bazie”, „Mycie okien”, „Dzieci na Wielkanoc” oraz tradycje i zwyczaje wielkanocne. Dzieci chętnie słuchały i odpowiadały na pytania nauczyciela. Następnie wykonały prace artystyczne tj. „kolorowa pisanka” do wykonania tej pracy wykorzystano folię bąbelkową, „wesołe kurczaki” z wykorzystaniem rolki po papierze toaletowym, „zabawne zajączki” z wykorzystaniem materiałów tapicerskich oraz zasiały rzeżuchę w pięknie udekorowanych doniczkach. Na zajęciach nauczyciele wprowadzili elementy integracji sensorycznej, wykorzystując do wykonania prac plastycznych materiały o różnych fakturach. Aby zachęcić do czytania wierszy nauczyciele rozdali wszystkim czytelnikom kartki z życzeniami i wierszem, które wykonali uczniowie z klasy 8A i 8C. Nauczyciele planują do końca roku przeprowadzić jeszcze kilka akcji promujących czytanie wierszy.
„Dzieci na Wielkanoc”
„Ty dzieciom na Wielkanoc odpuść wszystkie winy:
że rozlały atrament,
że zbiły słoiki
– gdy tak smacznie śpią nocą,
nie dziw, że we dnie psocą,
że wciąż w ruchu są, jak małe listeczki brzeziny.
Ty także byłeś mały.
To historia dawna, powiadasz.
Ja rozumiem – dzisiaj nosisz krawat, parasol i notesik,
ale gdyś jest wśród dzieci, czy nie jesteś znów dzieckiem,
powiedz, czy nieprawda?”
K.I. Gałczyński
