ZAPROSZENIE

Zapraszamy wszystkich uczniów SP4 do udziału
w IX Szkolnym Przeglądzie Logopedycznym Czwórki 2023

REGULAMIN

Temat przeglądu: PRACOWITE PSZCZÓŁKI

  1. Organizatorem konkursu są nauczyciele specjaliści: Małgorzata Grzelczak, Elżbieta
    Kubiak – Bigas, Jagoda Poszwa, Aleksandra Scheller, Agnieszka Sokołowska, Renata
    Wałejko, Natalia Velikov.
  2. Czas trwania przeglądu: od 05.06.2023 r. do 09.06.2023 r.
  3. Uczestnicy konkursu: konkurs adresowany jest do wszystkich uczniów
    w następujących kategoriach:
  • oddziałów przedszkolnych i edukacyjno – terapeutycznych,
  • oddziałów I – III,
  • oddziałów IV – VIII.
  1. Cele przeglądu:
  • prezentacja i promocja młodych talentów SP4 w zakresie sprawności językowo –
    komunikacyjnych, artykulacyjnych, ekspresji słownej, a ponadto w zakresie
    aktywności artystycznej,
  • zmotywowanie uczniów, rodziców/opiekunów, nauczycieli i specjalistów
    do podjęcia wyzwań służących rozwojowi mowy, języka, komunikacji i ekspresji
    werbalno-artystycznej,
  • wyzwolenie w uczniach kreatywności i pomysłowości.
  1. Formy realizacji przeglądu:
    Lektura wiersza Olgi Adamowicz pt. „Pracowite pszczółki” i opowiadania
    Cecylii Lewandowskiej „Przygoda małej pszczółki” oraz wykonanie jednego
    z poniższych zadań:
  • wykonaj pracę plastyczną – pszczółkę, np. z talerzyka papierowego lub z rolki
    po papierze toaletowym; możesz także zainspirować się materiałami zamieszczonymi
    na stronie internetowejhttp://: https://mojedziecikreatywnie.pl/2020/04/pszczola-praca- plastyczna-z-papieru/,
  • wiersz kredką rysowany – wizualizacja treści wiersza Olgi Adamowicz,
  • stworzenie komiksu na podstawie opowiadania „Przygoda małej pszczółki”,
  • zaprojektowanie i wykonanie zabawki oddechowej w kształcie pszczoły
    (źródłem inspiracji może być materiał ze strony internetowej:
    https://domologo.pl/logopedia/cwiczenia/cwiczenia-oddechowe/latajaca-pszczolka-
    cwiczenie-oddechowe/).
  1. Materiał językowy w postaci wiersza i opowiadania znajduje się poniżej. Każdy
    uczestnik wybiera tylko jedną formę realizacji zadania i przygotowuje pracę
    dowolną techniką. Wykonaną i podpisaną pracę wraz z metryczką przynosi do sali 6c
    (dawna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna) w terminie do 09.06.2023 r.
    Metryczka musi zawierać: IMIĘ, NAZWISKO, KLASĘ oraz ZGODĘ
    Rodziców/Opiekunów na publikację pracy na stronie szkoły.
  2. Wszystkie prace będą ocenione przez szkolną komisję konkursową, a następnie zostaną
    zebrane, zarchiwizowane i wyeksponowane w holu przed gabinetami do zajęć
    specjalistycznych oraz umieszczone na stronie szkoły. Prace konkursowe nie podlegają
    zwrotowi.
  3. Nagrodą za udział w IX Szkolnym Przeglądzie Logopedycznym Czwórki 2023 będzie
    pochwała dla ucznia za zaangażowanie się w dodatkową pracę oraz słodki upominek.
    Dodatkowo zwycięzcy otrzymają dyplom oraz symboliczną nagrodę.

ZAPRASZAMY DO TWÓRCZEJ I RADOSNEJ PRACY!

Wiersz Olgi Adamowicz pt. Pracowite pszczółki:

Pszczoła to jest owad mały, ale za to doskonały.
Ona w ulu dom swój ma i pracuje tam co dnia.
Zapyla kwiaty, ciężko pracuje, ludzi miodkiem obdarowuje.

W lesie, w powietrzu czy też na łące,
możemy spotkać pszczółek tysiące.

Ciągle latają, nektar zbierają i wiele siły do pracy mają.
Z zebranym nektarem, z zachwytu wielkiego,
wracają pszczółki do domu swojego.

Każda to pszczółka jest pracowita, żadna nie próżnuje,
produkuje dla nas miodek i ciężko pracuje.
A my miodek ten lubimy, szybko go zjadamy,
przez co zdrowsi się czujemy i dobre humory mamy .

Opowiadanie Cecylii Lewandowskiej Przygoda małej pszczółki:
Był piękny wiosenny dzień. Rodzina pszczela wraz z małą
pszczółką wybrała się na łąkę, by zebrać z kolorowych kwiatów nektar
i pyłek.

  • Pamiętaj, Maju, nie oddalaj się, bo możesz zabłądzić i nie trafisz
    sama do naszego ula. Mamy bardzo dużo pracy, musimy zebrać nektar
    z kwiatów – powiedziała mama pszczoła.
    Maja fruwała z kwiatka na kwiatek i zlizywała języczkiem nektar
    i pyłek z kwiatów. Nawet nie spostrzegła się, że oddaliła się daleko
    od swojej rodziny. I…. rozpłakała się. „Co ja teraz zrobię? Jak trafię
    do swojego domku – ula? Nie pamiętam drogi” – myślała. Aż tu, co to
    za duża pszczoła?
  • Dzień dobry, mała dziewczynko, co ty sama tu robisz? Jestem bąk
    Felek, dlaczego płaczesz?
  • Ja jestem pszczółka Maja, przyfrunęłam na tę łączkę, by zbierać
    nektar ze swoją rodziną i się zgubiłam – Maja się znowu rozpłakała.
  • Nie płacz, Maju, otrzyj z oczu łzy, ja ci pomogę i szybko znajdziemy
    twoją rodzinę. Wiem, gdzie znajdują się najbliższe ule, pofruniemy
    Maju razem.
    I bąk Felek razem z małą pszczółką przyfrunęli do ula.
    Dziewczynka podziękowała bąkowi i postanowiła więcej nie oddalać
    się od swojej rodziny pomimo pracy podczas zbierania pyłku i nektaru
    z kwiatów.
Skip to content