4 stycznia 1809 roku w rodzinie oczytanego rymarza i jego żony urodził się syn 👨👩👦 Było to ich czwarte dziecko i jedyne, które urodziło się niewidome. Nie powstrzymało to jednak rodziców by traktować syna w ten sposób co rodzeństwo. Chłopiec był bardzo ciekawy świata i rządny wiedzy. Rodzice nie widzieli żadnych przeciwwskazań, żeby mógł tę wiedzę zdobywać. Jego ojciec widząc potencjał w chłopcu stworzył dla niego alfabet pod postacią gwoździ wbitych w deskę. Chłopiec poprzez dotyk był w stanie odróżnić litery. Okazało się, ze dzięki reszcie zmysłów był w stanie poznawać cały otaczający świat w podobny sposób co przy użyciu zmysłu wzroku. Kiedy chłopiec dorósł postawił sobie cel. Chciał stworzyć alfabet, który pozwoli osobom niewidomym lub słabowidzącym czytać przy pomocy rąk. Dzięki swoim umiejętnościom i zdobytej wiedzy, którą posiadł w szkole dla osób niewidomych w Paryżu (otrzymał stypendium za wysokie wyniki w nauce) rozpoczął prace nad wynalezieniem nowego pisma. Tym mężczyzną był Louis Braille. Na podstawie systemu korespondencyjnego używanego w armii, stworzonej przez kapitana Charlesa Barbier’a Braille wpadł na pomysł. System znaków, którymi posługiwali się żołnierze oparty był na 12 punktach. Louis zminimalizował punkty do 6 i poprzez różne ustawienie wypukłości stworzył nowy system alfabetu. Dodatkowo system Braille oparty był na literach, gdzie Barbier bazował na dźwiękach. Było to niezwykle odkrycie. Dodatkowo Braille utworzył też system znaków opisujących cyfry i nuty, otwierając przed osobami niewidomymi nieznany dotąd świat. Dzisiejszego dnia przypada 213 rocznica urodzin Louisa Braille. Na jego cześć każdego roku obchodzimy Światowy Dzień Alfabetu Braille. Nasi uczniowie mieli możliwość poznać świat niewidziany oczami. Dokonywali wielu odkryć i uczyli się alfabetu Braille. Był to niezwykły czas, który pozwolił nam na odkrycie nowego alfabetu. Sami tworzyliśmy wyrazy i pozwalaliśmy ponieść się fantazji ☺️widzianej innymi zmysłami niż wzrok .🤌✋🖖🤙🤏