Śladami Harrego Pottera po Londynie

W dniach od 4 do 10 czerwca uczniowie z klas IV-VIII wzięli udział w wycieczce do Londynu „Śladami Harrego Pottera”. Już w drodze spotkała nas ciekawostka- przeprawa tunelem pod kanałem La Manche. Niektórzy z ciekawością wypatrywali syren  W Londynie uczniowie zobaczyli najciekawsze miejsca: Greenwich- Królewskie Obserwatorium Astronomiczne, gdzie każdy mógł stanąć na Południku „O”, płynęliśmy statkiem po Tamizie, przepływając pod Tower Bridge. Widzieliśmy Tower of London, dotarliśmy również do Leadenhall Market, pasażu, który w filmie o Harrym pełnił funkcję części ulicy Pokątnej. Mieliśmy okazję stanąć przy Monument- najwyższej wolnostojącej kolumnie na świecie, która to upamiętnia słynny londyński Wielki Pożar z 1666 roku. Dla niektórych z nas odwiedziny Tate Modern Galery okazały się nie lada przeżyciem. Spacerowaliśmy też nadbrzeżem Tamizy oraz po Millenium Bridge- pieszej kładce zniszczonej przez Śmierciożerców w 6 części opowieści o Harrym. Mieliśmy okazję zobaczyć całą panoramę Londynu dzięki LondonEye. Dla znawców i zwolenników przyrody udaliśmy się do Muzeum Historii Naturalnej. To miejsce zachwyciło swoim bogactwem treści i eksponatów. Takie lekcje przyrody, biologii czy geografii moglibyśmy mieć każdego dnia. Wisienką dla pasjonatów Harrego Pottera okazała się wizyta w Warner Bros Studio, gdzie przed nami odkryto magię filmu i poznano niektóre skrzętnie skrywane tajemnice. Zobaczyliśmy tam Great Hall, pomieszczenia Gryffindoru, chatę Hagrida, Ministrestwo Magii, ulice Pokątną, Bibiotekę Hogwartu i wiele innych ciekawych miejsc. Wrażeniom i łzom wzruszenia nie było końca. W naszym programie wycieczki nie mogło  również zabraknąć wizyty w Oxfordzie- jednym z najważniejszych ośrodków akademickich na świecie, po którym oprowadzała nas pani przewodnik posługując się piękną angielszczyzną. Starsi uczniowie Czwórki snuli plany, by tam wrócić. Trzymamy kciuki za marzenia… Mieliśmy również okazję zwiedzić British Museum i zobaczyć słynne Słoneczniki Van Gogha. Większość z nas miała również okazję obejrzeć musical „Król Lew”, który zrobił na wszystkich olbrzymie wrażenie. Na zakończenie naszych londyńskich wędrówek widzieliśmy słynny Big Ben, Parlament, Whitehall i Downing Street z kancelarią premiera. Nie ominęła nas również zmiana warty konnej Gwardii Królewskiej. Tuż przed wyjazdem obowiązkowym punktem programu okazał się shopping w Galerii M&M’s oraz na Oxford Street. Mijając Picadilly Circus z fontanną Erosa,  jak Hermiona, Ron i Harry teleportowali się tak i my wróciliśmy do Poznania cali i zdrowi.
To był bardzo ciekawy ale intensywnie spędzony czas, kilometry w nogach dawały o sobie znać.  Jednak londyńska pogoda okazała się dla nas łaskawa. Niejeden z nas jeszcze tam wróci, bo każdy znajdzie tam coś dla siebie…

Poniżej kilka słów od uczestników wycieczki- naszych podopiecznych 
Wyjazd do Londynu zrobił  na mnie ogromne wrażenie. Najbardziej podobało mi się w teatrze na musicalu ,, Król Lew". To był mój pierwszy, ale z pewnością nie ostatni wyjazd do Wielkiej Brytanii.
Zofia Matela 4b

To była najlepsza wycieczka w moim życiu! Poznałam nowych znajomych i świetnie się dogadujemy. W kilka dni zobaczyłam najważniejsze zabytki i miejsca w Londynie i okolicach. Zakochałam się w Londynie i mam nadzieję, że tam jeszcze wrócę! Mimo,  że zmęczona,  to wróciłam szczęśliwa :)
Wiktoria Sobucka 8e

Wycieczka bardzo mi się podobała. Dużo fajnych i zarazem ciekawych miejsc udało nam się zobaczyć. Bardzo mocno zorganizowany czas w Londynie, nie miałem czasu się nudzić. Gdybym mógł pojechać jeszcze raz to bym pojechał. Polecam wycieczkę każdemu.
Cezary Michalak 7c

Moje wrażenia z wyjazdu do Londynu:
- London Eye, kozacki,
- ulica Pokątna, fajna,
- Hogwart szkoda, że nie było aktorów, ale wszystko było git
- Muzeum Historii Naturalnej super
- Musical był ciekawy, a najbardziej podobało mi się spadanie lwów
Szymon Iskierski  4b

Wycieczka do Londynu zrobiła na mnie bardzo duże wrażenie. Nie spodziewałem się, że jest tam tak pięknie a ludzie są tacy sympatyczni. Wszyscy ludzie, których spotkałem byli do każdego milo nastawieni. W mieście jest wiele pięknych rzeczy, na które warto zwrócić uwagę. Najbardziej polecam zobaczyć Big Bena albo przejechać się London Eye. Jak dla mnie są to najlepsze atrakcje w tym mieście. Jedzenie w Londynie jest inne niż w Polsce i jak dla mnie jest trochę lepsze. Jeżeli będę miał jeszcze okazję tam pojechać bez zastanawiania się zrobię to.
Alex Mazurkiewicz 8d

Londyn zwiedziłem po raz pierwszy w życiu. To jedno z ciekawszych miejsc, które do tej pory widziałem. London Eye, musical „Król Lew” i Harry Potter na długo zapadną w mojej pamięci. Polecam każdemu !!!
Antoni Zgórecki 5b

Wycieczka do Londynu zrobiła na mnie bardzo duże wrażenie. Najbardziej podobało mi się diabelskie koło. Codziennie na obiad mogliśmy wybierać najróżniejsze fastfoody. Jedzenie w hotelu też było dobre.