Witamy serdecznie w naszym niesamowitym projekcie” Tajemnice zamku Królowej Matematyki”.

Matematyka jest nauką, która dostarcza narzędzi do poznawania środowiska i opisu zjawisk, dotyczących różnych aspektów działalności człowieka. „Tajemnice zamku Królowej Matematyki” 
to trzymiesięczny projekt matematyczny w formie gamifikacji, skierowany do uczniów klas 1- 3. Głównym założeniem projektu jest zainteresowanie matematyką oraz podniesienie kompetencji matematycznych uczniów poprzez zabawę. Uczniowie poszczególnych poziomów nauczania będą realizowali zadania zgodnie z ich programem przewidzianym na dany rok. Zadania wplecione są
 w baśniową fabułę. Królowa Matematyka zaprasza do swojego zamczyska na bal „Mistrzów Matematyki”. Do zamku prowadzą różne drogi, które trzeba odnaleźć na mapie i poruszać się według kodu. W balu uczestniczyć mogą wyłącznie uczestnicy, którzy poznają tajemnice Królowej skrywane w różnych miejscach i komnatach zamczyska. Wykonają prace w ogrodzie, zajrzą do Komnaty Figur Geometrycznych, Komnaty Liczb, Komnaty Poszukiwaczy Czasu. W naszej szkole do projektu przyłączyli się uczniowie z klasy 1c i 3a z nauczycielami Arletą Łukasik , Agnieszką Czwojdrak i Anną Kolankiewicz.
I zadanie

Szukaliśmy drogi do zamku , budowaliśmy przeróżne zamki dla Królowej Matematyki.
Wykonaliśmy piękne naszyjniki dla naszej królowej oraz kolorowe dywany, które będą zdobić wnętrza komnat królewskiego pałacu. 


Zabawa jest wyśmienita. Bawimy się i uczymy.
Zgłębiamy tajniki matematycznej wiedzy:)
Będziemy na bieżąco relacjonować nasze działania:)


 
II zadanie

W  ZAMKOWEJ  PIWNICY
Dotarliśmy do zamkowej piwnicy, w której przechowywane są warzywa. Panuje tutaj bałagan. Należy ją uporządkować  i zrobić inwentaryzację.
Uczniowie przynoszą warzywa. Grupują, przeliczają, mierzą, szacują wagę
Wykonują zadania przeznaczone dl ich poziomu zawarte w prezentacji wiodącej PIWNICA. Wykonują warzywne stworki.
Współpraca zespołów - Wypełniamy księgę inwentaryzacji

  
III zadanie 

W zamkowej kuchni

Tworzymy wspólną książkę kucharską. Uczniowie klasy 3a upiekli przepyszną pizzę i oczywiście podzielili się przepisem.

IV ZADANIE
Odwiedzamy Komnatę Figur Geometrycznych. O figurach wiemy już bardzo dużo. Można je wykorzystać do tworzenia niesamowitej mozaiki, zbudować pałac, pociąg, czy śmiesznego pajacyka.
Skip to content