Matematyka jest nauką, która dostarcza narzędzi do poznawania środowiska i opisu zjawisk, dotyczących różnych aspektów działalności człowieka. „Tajemnice zamku Królowej Matematyki” to trzymiesięczny projekt matematyczny w formie gamifikacji, skierowany do uczniów klas 1- 3. Głównym założeniem projektu jest zainteresowanie matematyką oraz podniesienie kompetencji matematycznych uczniów poprzez zabawę. Uczniowie poszczególnych poziomów nauczania będą realizowali zadania zgodnie z ich programem przewidzianym na dany rok. Zadania wplecione są w baśniową fabułę. Królowa Matematyka zaprasza do swojego zamczyska na bal „Mistrzów Matematyki”. Do zamku prowadzą różne drogi, które trzeba odnaleźć na mapie i poruszać się według kodu. W balu uczestniczyć mogą wyłącznie uczestnicy, którzy poznają tajemnice Królowej skrywane w różnych miejscach i komnatach zamczyska. Wykonają prace w ogrodzie, zajrzą do Komnaty Figur Geometrycznych, Komnaty Liczb, Komnaty Poszukiwaczy Czasu. W naszej szkole do projektu przyłączyli się uczniowie z klasy 1c i 3a z nauczycielami Arletą Łukasik , Agnieszką Czwojdrak i Anną Kolankiewicz.
Szukaliśmy drogi do zamku , budowaliśmy przeróżne zamki dla Królowej Matematyki. Wykonaliśmy piękne naszyjniki dla naszej królowej oraz kolorowe dywany, które będą zdobić wnętrza komnat królewskiego pałacu. Zabawa jest wyśmienita. Bawimy się i uczymy. Zgłębiamy tajniki matematycznej wiedzy:) Będziemy na bieżąco relacjonować nasze działania:)
W ZAMKOWEJ PIWNICY Dotarliśmy do zamkowej piwnicy, w której przechowywane są warzywa. Panuje tutaj bałagan. Należy ją uporządkować i zrobić inwentaryzację. Uczniowie przynoszą warzywa. Grupują, przeliczają, mierzą, szacują wagę Wykonują zadania przeznaczone dl ich poziomu zawarte w prezentacji wiodącej PIWNICA. Wykonują warzywne stworki. Współpraca zespołów - Wypełniamy księgę inwentaryzacji
W zamkowej kuchni Tworzymy wspólną książkę kucharską. Uczniowie klasy 3a upiekli przepyszną pizzę i oczywiście podzielili się przepisem.
Odwiedzamy Komnatę Figur Geometrycznych. O figurach wiemy już bardzo dużo. Można je wykorzystać do tworzenia niesamowitej mozaiki, zbudować pałac, pociąg, czy śmiesznego pajacyka.
19 października spotkałyśmy się ( oczywiście online) aby omówić stopień realizacji zadań w ramach projektu i zaplanować ewaluację naszych działań.Spotkanie jak zwykle owocne i pełne pomysłów. Dziękujemy naszym partnerom:) A.Łukasik A. Czwojdrak
Komnata Liczb Wizyta w tej komnacie była niezwykle ciekawa. Wykonaliśmy wiele zadań przygotowanych przez naszych partnerów i nie tylko ..... Na naszej projektowej gazetce zawiesiliśmy wykonane przez nas cyfry.
Wkroczyliśmy do Komnaty Lustrzanych Odbić oraz wykonaliśmy zaprzęg dla Królowej:)
Za nami przygoda w Komnacie Zagadek. Zabawa była wspaniała. Dziękujemy za super zadania:)
Komnata pomiarów Po świętach udało nam się zajrzeć do Komnaty Pomiarów i...wpadliśmy w szał mierzenia:) Uczniowie klasy 3a poświęcali czas na przeprowadzanie różnych pomiarów. Najpierw poznali przedmioty, które służą do wykonywania różnych pomiarów. Termometr, barometr - obserwowali, oglądali, zaznaczali obserwacje pogody- opady, siłę wiatru, temperatury. Samodzielnie wykonali wykresy zmian temperatury, a także rozwiązywali zadania matematyczne z tym związane. Następnie mierzyli siebie samych, przedmioty szkolne oraz zapisywali pomiary oraz uczyli się obliczać obwody. Z przyjemnością rozwiązywali kolejne zadania z Komnaty Pomiarów. Bardzo im się podoba taka matematyka, która nas bawi i uczy oraz pokazuje, w których miejscach ludzie wykorzystują matematykę.
Kolejna Komnata za nami - to komnata eksperymentów. Ile tutaj się działo .... To chyba nasza ulubiona komnata:) Uczniowie klasy 1c uwielbiają eksperymenty.