Podróż do parku dinozaurów

W bibliotece szkolnej w ramach Ogólnopolskiego Konkursu „Projektanci edukacji” organizowanego przez Wydawnictwo „Nowa Era” w naszej szkole zrealizowano drugi etap projektu pt. „Poznanie przez wspólne czytanie”. podnoszenie kultury czytelniczej. Celem projektu było motywowanie uczniów do czytania, kształtowanie umiejętności czytania ze zrozumieniem i przekazywania zapamiętanych wiadomości. Tym razem tematem przewodnim zajęć były dinozaury. W projekcie wzięły udział dzieci z klas 1-3 oraz uczniowie z klas 7 i 8. Założeniem projektu było to, że uczniowie ze starszych klas w ramach wolontariatu przygotowują zajęcia dla młodszych kolegów i koleżanek. Uczniowie klas 7 i 8 pod opieką nauczycieli bibliotekarzy przygotowali odpowiednie dekoracje tj. dinozaury, palma, wulkan, wodospad itd. Następnie zaplanowali zabawy integracyjne, które łączyły w sobie elementy metody krakowskiej, integracji sensorycznej, terapii ręki, rehabilitacji, rewalidacji.

Zajęcia, w których dzieci uczyły się czytać poprzez zabawę to m.in. escape room tzw. brama czasu, w której należało z zamkniętych okienek odkryć ukryte hasło związane z tematem, zbieranie prehistorycznych kamieni, na których napisane było hasło związane z dinozaurami, kręgle logopedyczne, karmienie tyranozaura jajkami, na których były umieszczone sylabami, koszykówka z wykorzystaniem piłeczek z sylabami, odgadywanie nazw dinozaurów, łapanie za pomącą chwytaka balonów z nazwą danego dinozaura, zabawa w paleontologa, czyli odkrywanie pod warstwą piasku szkieletu dinozaura, ratowanie dużego jaja dinozaura, które wypadło z gniazda, puszczanie gigantycznych baniek mydlanych, labirynt, w którym mały stegozaur zgubił się i dziecko musiało doprowadzić go do swojej mamy, zabawa pt. „Do kogo należy ta skamielina”, połączenie cieni dinozaurów. Projekt bardzo podobał się dzieciom, młodzieży i nauczycielom, dlatego następny projekt będzie związany z astronomią. 

Dorota Jędrzejak

Skip to content