Aktualności‎ > ‎

Wycieczka kl. 2c i 2d do Biskupina i Wenecji

opublikowane: 11 cze 2018, 22:16 przez Marcin Socha

7 czerwca 2018r uczniowie klasy 2c i 2d wraz z opiekunami wybrali się na pełną wrażeń wycieczkę do Biskupina i Wenecji.

Wycieczkę rozpoczęliśmy od zwiedzania osady w Biskupinie, która zbudowana została ok. VIII wieku p.n.e. Poznaliśmy dzieje powstania pradawnej osady oraz dowiedzieliśmy się jak wyglądało życie osadników. Niektórzy byli zdziwieni faktem, że ludzie mieszkali w chatach razem ze zwierzętami czy sypiali na prymitywnych łożach wyściełanych sianem. Mieliśmy również okazję obejrzeć narzędzia, którymi posługiwali się przodkowie, a także posłuchać ciekawych opowiadań o zwyczajach i tradycjach panujących w osadzie.

Kolejnym punktem programu był udział w warsztatach dydaktycznych „Łowiectwo pradziejowe”, podczas których dowiedzieliśmy się o roli i metodach polowania w pradziejach. W ramach praktycznej demonstracji zobaczyliśmy, w jaki sposób rozpalano ogień i jak przebiegała obróbka krzemienia, z którego wykonywano narzędzia. Dowiedzieliśmy się także o przydatności takich narzędzi i ich szerokim zastosowaniu. Na zakończenie warsztatów odbył się kursu łucznictwa pradziejowego, podczas którego mieliśmy okazję strzelać z profesjonalnego łuku i skorzystać ze wskazówek jedynego w Polsce krzemieniarza.

Niezwykłą atrakcją był także rejs statkiem „Diabeł Wenecki” po Jez. Biskupińskim i wyjątkowa okazja do podziwiania rezerwatu archeologicznego z zupełnie innej perspektywy.

W trakcie naszej wycieczki mieliśmy również czas na zakup pamiątek, zabawę, smaczny obiad i pyszne lody!!!

Najedzeni i wypoczęci wyruszyliśmy na podbój Wenecji. Dotarliśmy tam zabytkową kolejką, co było niezapomnianym przeżyciem! Wenecja oferuje turystom swoje dwa skarby: Zamek Diabła Weneckiego i Muzeum Kolejki Wąskotorowej. Poznaliśmy legendę Zamku „Diabła Weneckiego” i obejrzeliśmy eksponaty w Muzeum Kolejki Wąskotorowej, gdzie mieliśmy wyjątkową okazję zajrzeć do wszystkich zakamarków prezentowanych tam kolejek i innych maszyn. Z żalem opuszczaliśmy to miejsce!

Bogatsi w wiedzę i nowe doświadczenia oraz wspaniałe pamiątki wróciliśmy szczęśliwi z tej niesamowitej podróży w czasie!

Uczniowie klasy 2c i 2d z wychowawczyniami p. L.Leżańską i p.J.Dębską

kliknij na zdjęcie, aby zobaczyć galerię