Jedną z lektur obowiązkowych w szkole podstawowej są „Dziady” (część II) Adama Mickiewicza. Uczniowie klasy 7c i 7d otrzymali ode mnie wyjątkowe zadanie. Przekazałam im, że „Dziady” odczytamy wspólnie w trakcie naszej lekcji online. Kilka dni wcześniej młodzież otrzymała informację komu, jaka rola przypadnie w naszym „dziadowaniu”. To jednak nie wszystko. Poprosiłam, by na czas wspólnego czytania lektury uczniowie ubrali się na czarno, zasłonili okna i w miarę możliwości zapalili świeczkę. Wyszło wspaniale! Najważniejszy był sam tekst, który musieli wcześniej przygotować do płynnego i ładnego przeczytania-wyrecytowania. Odpowiedni rytm nadawał Guślarz (Marta Kiersk kl.7c i Zofia Brzezińska kl.7d). Po lekturze zapytałam uczniów, co było celem tej nietypowej lekcji. Obie klasy zgodnie stwierdziły, że mogli poczuć nastrój utworu, wczuć się w klimat obrzędu dziadów, a poza tym, czytając dramat z podziałem na role lepiej zrozumieli treść dzieła. Zatem, nie takie „Dziady straszne”!
Karolina Hudak |
Aktualności >